London dag 1

Om ni undrar över torkan här kan den sammanfattas följande:

städning

Zorro

flyttning

vänner & familj

resa till London

 

Imorse gick vi upp klockan halv fem och stack till Kastrup. Väl där visade sig det sig att vi packat för mycket (ett missförstånd från min sida) och åkte på en fet avgift… Jippi sa jag och slängde upp kortet som den jet-setare jag är. Det lär bli nudlar ett tag framöver.

Världens snällaste taxichaffis tog oss till vårt gatewayhouse ut i London. Det är här vi ska vänja oss vid britterna och deras underligheter. Denna lägenhet är mer än vad vi förtjänar och det är verkligen en bubbla som vi vaggas in i då lägenheterna vi sedan kommer ha råd med inte kommer i närheten av detta.

Efter en stunds vila satte vi alla klutar till för att fixa en lägenhet. Och hör och häpna! Vi har numera ett kontrakt. Visserligen på en månad, men det ger oss en frist att söka vidare för något lite bättre och något billigare. Nu kommer vi att bo ett stenkast från Notting Hill Gate med trappor som kommer få min rumpa i bättre form än den någonsin varit.

Imorgon väntar lite mer runtspringande men för nu lämnar slänger jag upp mina fötter på bordet och tar mig en öl. Allt för att fira ett väl utfört jobb.

 

2 thoughts on “London dag 1

  1. Matilda skriver:

    Det är sjukt och underbart att ni är där nu. Lite tomt för stackars mig. Men i inflyttningspresent från mig får du ta och parvla dig iväg och köpa en webkamera så vi kan skajpa 4real, jag sätter in en liten slant imorgon. Lillan behöver få se sin tant!

Kommentera

