London dag 7

Det är värmebölja här i London och än så länge har vi inte sett skymten av det beryktade regnet. Får man tro nyheterna så lär det fortsätta ett tag framöver och jag är noga med att inte klaga. Dagen har fortsatt i samma spår som gårdagen, vi skrotar mest runt och försöker förstå vart vi befinner oss och hur det ska kunna bli vardag.

Dock har vi lyckats med dagens föresatser: fixa en kastrull och internet. Det första tog faktiskt längre tid än det andra, tro det eller ej med tanke på vilka svårigheter vi har haft med min dator de senaste månaderna. Men efter en tur till det lokala internetcafét och ominstallering av drivrutiner så var den kakan fixad.

Kastrullen däremot var en annan femma. Lite småsnåla som vi ändå är, pengarna rullar så snabbt ändå, hade vi bestämt oss för att försöka hitta en loppiskastrull. Eftersom vi har en av världens mest kända andrahandsmarknader runt hörnet tänkte vi att det inte skulle vara något problem. Det var det. Portobello Road läger mer fokus på antikt än loppis och vill du hitta ett praktfullt art deco plan så är det platsen för dig. En ynka kastrull däremot gick inte att uppbåda.

Det gjorde oss dock ingenting och vi vandrade längre in i Notting Hill än vad vi tidigare gjort. Området har utan tvekan all charm man kan begära och nöjda slog vi oss ner och intog dagens pint. Vi enades om att lägga snålheten på hyllan och köpa en ny kastrull som vi redan spanat in ett par dagar tidigare. Jag brottades också med önskan om att köpa pelargoner men lyckades stoppa mig själv i sista sekund. Min vilja till att bygga bo är långt större än min plånbok.

Sedan vi kom hit har jag blivit helt besatt av pengar och arbete. Inte så förvånande kanske med tanke på att det är de två elementen som saknas mest, men det är lite frustrerande då jag tidigare alltid haft ett ganska avslappnat ”det löser sig” förhållande till de båda. Nu känns det som att mer står på spel.

Jag är dock övertygad om att det löser sig. Det är bara att gå med CV:t i hand till varje ställe som säger sig behöva personal och börja argumentera för sin arbetsförmåga. Så kommer jag väl få en lön till slut.

2 thoughts on “London dag 7

  1. Philip skriver:

    That’s the spirit!

  2. I.S skriver:

    Riktig tur för oss att de betalar i veckan!

Kommentera

